Ciężki rozruch ......na ciepło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • giiiienek
    Ambiente
    • 2007
    • 242

    #26
    sam. nie chce odpalic na ciepłym bo jest blad komputera wystarczy odpiąc wtyczke od temperatury i bedzie odpalał ok . mozna to zrobic podpinaja cos i w momecie odpalania daje sygnał do komputera ze jest niska temperatura i pali ok cena zrobienia czegos takiego 150zł

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      giiiienek, Danie sygnalu do komputera ze jest niska temp powoduje glownie uruchomienie swiec zarowych. Tak samo naprawia sie wszytskie tds-y z Opla i BMW, ale tu mozna to zalatwic bez drutow :twisted:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • wolfar
        Classic
        S_OCP Member
        • 2007
        • 26
        • Octavia II (1Z3)
        • BMM 2.0 TDI 140 KM

        #28
        hej wszystkim, ma problem z rozruchem na cieplo (nic nowego), akusia wymienilem i prze jakis czas bylo lepiej (1-2 obroty) ale od pewnego czasu nawrot choroby... pokusilem sie do kolejengo fachowca i stwierdzil ze to problem znany i wiekszosci wypadkow to bledne oprogramowanie kompa (mowil ze nieraz sie spotkal nawet z autkami kupionymi w salonie gdzie poknocili soft po wizycie w ASO), jednak okazalo sie ze czujnik temperatury w moim przypadku nawalil (odczyt na kompie byl o ok 20-25 stopni nizszy od wskaznika przy liczniku), poza tym po odpieciu czujnika oktawka odpalala od szlagu (pol obrotu - tyle ze troche silnikiem rzucalo), jak wymienie na nowy to dam znac (gosc absolutnie nie polecal zamiennikow - tylko oryginal z ASO) a teraz z innej beczki... stwierdzil ze przy chipie duzo szybciej konczy sie m.in. przeplywka i inne tam ale juz nie pamietam

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          Zamieszczone przez wolfar
          a teraz z innej beczki... stwierdzil ze przy chipie duzo szybciej konczy sie m.in. przeplywka i inne tam ale juz nie pamietam
          A co ma piernik do wiatraka, co za ludzie - eh :roll: No tak wiecej powietrza przez nia przeleci :lol:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • rob555
            Rider
            • 2006
            • 748

            #30
            Zamieszczone przez wolfar
            , poza tym po odpieciu czujnika oktawka odpalala od szlagu (pol obrotu - tyle ze troche silnikiem rzucalo), jak wymienie na nowy to dam znac (gosc absolutnie nie polecal zamiennikow - tylko oryginal z ASO) a teraz z innej beczki... stwierdzil ze przy chipie duzo szybciej konczy sie m.in. przeplywka i inne tam ale juz nie pamietam
            To normalne ze po odpieciu czujnika bedzie palic od razu bo korzysta wtedy z innych map ...
            to nie jest wina czujnika ani akumulatora ani pompy itd...ciekawe ile kasy jeszcze wydasz nim zrobisz to raz a porzadnie :roll:
            A ten txt o przeplywce genialny :twisted:
            pozdrawiam

            Diagnostyka i tuning
            hybrydowe wtryski i turbiny
            programy na ulice jak i do sportu

            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
            www.tune-up.pl

            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

            Komentarz

            • wolfar
              Classic
              S_OCP Member
              • 2007
              • 26
              • Octavia II (1Z3)
              • BMM 2.0 TDI 140 KM

              #31
              a co sadzicie o dwoch roznych wskazanich temperatury? - czy mozna juz na tej podstawie stwierdzic uszkodzenie czujnika temperatury, pamietam tez ze gosc wgrywal rozne softy i autko tez dobrze odpalalo tyle ze np blednie byl obslugiwany asr (kontrolka nie gasla)

              Komentarz

              • rob555
                Rider
                • 2006
                • 748

                #32
                Zamieszczone przez wolfar
                a co sadzicie o dwoch roznych wskazanich temperatury? - czy mozna juz na tej podstawie stwierdzic uszkodzenie czujnika temperatury, pamietam tez ze gosc wgrywal rozne softy i autko tez dobrze odpalalo tyle ze np blednie byl obslugiwany asr (kontrolka nie gasla)
                Matko jedyna....co to za rzeznik?? Twoj soft trzeba przerobic a nie wgrywac nie wiadomo co...
                a co do roznicy temp to podpowiem : jesli na szafie pokazuje 90C to realna temp moze byc 70-105C czy jakos tak wiec porownywanie temp z Vag z odczytem wzkaznika jest malo profesjonalne....
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  rob555, Czyli rozumie, ze komputer podstawia sobie wtedy maksymalna dawke rozruchowa 48,80 mg, a normalnie przy cieplym silniku jest to ledwo 19,00 mg.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • wolfar
                    Classic
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 26
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BMM 2.0 TDI 140 KM

                    #34
                    wymienilem czujnik tyle ze musialem przy okazji odlaczyc na ok 0,5 h akusia (podobno to tez moze poprawic na jakis czas problem z rozruchem) i narazie jest ok - pali po 1 obrocie ale wydaje mi sie ze to na dlugo nie starczy... a teraz mam pytanko gdzie i w jakiej cenie mozna by to zrobic do porzadku (dzwonilem do masters tuning i zaspiewal gosc 400zl - moze to normalna cena ale troche mnie zblokowalo...) najlepiej gdzies w slaskim

                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #35
                      Zamieszczone przez wolfar
                      podobno to tez moze poprawic na jakis czas problem z rozruchem

                      ...tak samo jak magnetyzery i CD lub nawet DVD (a najlepiej oba na raz) powieszone na lusterku :twisted:


                      Zamieszczone przez wolfar
                      dzwonilem do masters tuning i zaspiewal gosc 400z
                      ...jezeli tak zaspiewal to widocznie taka usluga po tyle chodzi, firma jest na tyle pewna ze nie skubie jeleni, jezeli zdecydowal bys sie na virusa to ta usluge( dawke rozruchowa) mial bys za darmo.
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      • giiiienek
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 242

                        #36
                        a nie prosciej zrobic jak pisałem ze podpinaja cos chyba w miejsce czujnika i w momecie odpalania jest sygnał do kompa ze silnik jest chłodny i odpala wtedy od kopa. tak mi powiedzieli w servisie ale jeszcze tego nie robiułem bo nie miałem kiedy podjechac do nich a koszt 150zł wiec chyba nie jest zle??

                        Komentarz

                        • wolfar
                          Classic
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 26
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMM 2.0 TDI 140 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez giiiienek
                          a nie prosciej zrobic jak pisałem ze podpinaja cos chyba w miejsce czujnika i w momecie odpalania jest sygnał do kompa ze silnik jest chłodny i odpala wtedy od kopa.
                          tez o tym pomyslalem, nie problem zrobic jakis odlacznik czujnika do czasu odpalenia motoru jesli to mieli na mysli... ale nie wiem czy z tego powodu w przyszlosci nie bede mial dodatkowych niespodzianek

                          Komentarz

                          • giiiienek
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 242

                            #38
                            tego to ja niem wiem ale czemu jakies miały by byc . to tak samo jak odpalasz silnik pierwszy raz poprostu jest zimny

                            Komentarz

                            • BOODZISZ
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 235

                              #39
                              Panowie mam pytanie czy po korekcie dawki rozruchowej (wybieram sie do Mastersa Warszawa) trzeba zmieniać olej? czy tylko po wirusie?
                              Mam do zrobienia kilka rzeczy w mojej Skodziance i nie wiem w jakiej kolejnosci to robic: mianowicie . U"znajomego" "mechanika" chce wymienic olej (na Motula) ,zrobic tuleje wachacza przód, i wyciek na uszczelce oring http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=wyciek
                              I tu odrazu pytanie czy sama uszczelka oring jest do kupienia?? bo gosc w Inter Cars mowil dzis ze bedzie ciezko. Jezeli juz cos to pytac w ASO (on takiej czesci w katalogu nie ma) lub kupic calą tą rure odpowietrzenia silnika.

                              Prawdopodobnie sama dawka rozruchowa nie ma nic do oleju ale tak pytam dla pewnosci..

                              Sorry ze troche nie na temat ale jedno z drugim sie łączy.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Dawka rozruchowa to jedno. Wirus to drugie. Zawieszenie to trzecie.


                                Ten oring w zwyklym sklepie z takimi rzeczami mozna kupic. W ASO tez bedzie.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • gebek
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1214

                                  #41
                                  Zamieszczone przez wolfar
                                  Zamieszczone przez giiiienek
                                  a nie prosciej zrobic jak pisałem ze podpinaja cos chyba w miejsce czujnika i w momecie odpalania jest sygnał do kompa ze silnik jest chłodny i odpala wtedy od kopa.
                                  tez o tym pomyslalem, nie problem zrobic jakis odlacznik czujnika do czasu odpalenia motoru jesli to mieli na mysli... ale nie wiem czy z tego powodu w przyszlosci nie bede mial dodatkowych niespodzianek
                                  Mialem taki przelacznik,ktory przerywal sygnal do ECU w trakcie rozruchu.Skutkiem
                                  ubocznym jest 15 sek grzanie swiec zarowych,gdyz sterownik nie dostajac info.o temp.
                                  silnika daje max. dawke rozruchowa jak dla silnika zimnego.Dodatkowo rozruch silnika
                                  nastepowal z naglym wejsciem na obroty.
                                  Po jakims czasie zwiekszylem dawke w MT i bylo po sprawie.
                                  pozdrawiam
                                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                  Nie synku...to diesel PD.

                                  Honda...the power of dreams.
                                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                  Komentarz

                                  • giiiienek
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 242

                                    #42
                                    to jak to jest piszesz ze miałes max dawke i jeszcze zwiekszyłes?? i jak czekasz 15 sek na śwece jak mi w zimie grzał gdzies 2-3 sec.

                                    Komentarz

                                    • gebek
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1214

                                      #43
                                      Zamieszczone przez giiiienek
                                      to jak to jest piszesz ze miałes max dawke i jeszcze zwiekszyłes?? i jak czekasz 15 sek na śwece jak mi w zimie grzał gdzies 2-3 sec.
                                      Zle mnie zrozumiales...mialem na mysli wyrzucenie tego przelacznika i wtedy zwiekszenie
                                      dawki rozruchowej przez Mastersa.A jesli chodzi o czas grzania swiec,to po przerwaniu
                                      sygnalu do ECU z czujnika temp cieczy,komputer samoczynnie wlacza swiece na max.
                                      czas grzania ...okolo 15 sek i to bez znaczenia czy silnik jest cieply czy zimny.
                                      To jest cos w rodzaju awaryjnego odpalania.
                                      Mozesz to sam sprawdzic poprzez odlaczenie czujnika z tylu na bloku,ale ogolnie mowiac
                                      to prymitywna metoda na poprawe ciezkiego rozruchu na cieplo.
                                      Mam nadzieje ,ze za duzo nie namotalem :szeroki_usmiech
                                      pozdrawiam
                                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                      Nie synku...to diesel PD.

                                      Honda...the power of dreams.
                                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                      Komentarz

                                      • giiiienek
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 242

                                        #44
                                        a wiec co mam powiedziec w servisie ze co maja zrobic dokładnie?

                                        Komentarz

                                        • gebek
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1214

                                          #45
                                          Zamieszczone przez giiiienek
                                          a wiec co mam powiedziec w servisie ze co maja zrobic dokładnie?
                                          Posluchaj...metoda jest prymitywna,ale skuteczna :szeroki_usmiech .
                                          Z czujnika temp cieczy,ktory jest z tylu na bloku wychodza cztery kable.Dwa przesylaja
                                          sygnal o temp.na wskaznik cieczy...i te nas nie interesuja.
                                          Nastepne dwa przesylaja sygnal do ECU i te trzeba przeciac i wpiac przelacznik.
                                          Jak to juz zrobisz,to przed przekreceniem stacyjki w poz. wlacz.rozlaczasz zamontowanym
                                          przelacznikiem obwod i ECU nie widzi rzeczywistej temp silnika i co robi...grzeje swiecami
                                          na maxa i daje max.dawke rozruchowa jak dla silnika zimnego.
                                          Skutkiem ubocznym przy rozruchu bywa chwilowe podniesienie obrotow silnika.
                                          Mialem taki przelacznik przez kilka miesiecy,az doroslem do wirusa i Masters
                                          robiac program podniosl mi dawke rozruchowa w mapach i bylo po klopocie.
                                          Zycze powodzenia,ale uprzedzam...metoda prymitywna,aczkolwiek zadnych problemow
                                          ani bledow w ECU nie pokazywalo.
                                          pozdrawiam
                                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                          Nie synku...to diesel PD.

                                          Honda...the power of dreams.
                                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #46
                                            Tak sobie mysle ze szybciej to jest jednak zgrac soft zrobic korekte i wgrac go ponownie, niz szukac kabla, naciagac sie, lutowac itd. Fakt sposob dobry

                                            Ale to tak w formie rozrywki napisalem.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • wolfar
                                              Classic
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 26
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                              #47
                                              wie ktos moze czy pomiary opornosci na czujniku temperatury powinny byc identyczne? w moim przypadku przy temp ok 20C na jednym termistorku pokazywalo ok 1kohm a na drugim 2,3kohm, czy to swiadczy ze jest uszkodzony? (chodzi oczywiscie o jeden i ten sam czujnik), przy podgrzewaniu opornosc malala na obu

                                              Komentarz

                                              • wojwal
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 9

                                                #48
                                                Witam!

                                                Nie chcialem otwierac nowego tematu, wiec kontynuuje stary. Objawy w mojej Octavii sa identyczne jak omowione - na zimno z pol obrotu, na cieplo - ciezko, czasem nawet mialem 3 podejscia do odpalenia.

                                                Jednak zauwazylem pewna zaleznosc, ktorej nikt jeszcze nie "omowil". Wiec moze w moim przypadku przyczyny sa ciut inne niz omowione przez Mastersa w pierwszym poscie (lub moze to normalne?) Autko mam od miesiaca, znany jest mi nawyk chlodzenia turbiny po wiekszym wysilku (zostawienie samochodu na wolnych obrotach po jezdzie na kilka minut przed wylaczeniem silnika).

                                                Zauwazylem, ze kiedy stosuje ten manewr zawsze objawy ciezkiego rozruchu na cieplym silniku maleja lub calkowicie znikaja. I wcale nie musze nadwyrezac silnika - przejazdzka do marketu pod miastem (kilka kilometrow), jazda spokojnie i wolno, jedno docisniecie na prostej - tyle. Kiedy podjade na parking i od razu wyciagne kluczyk - po powrocie mam problem z zapaleniem. Natomiast jesli zostawie autko na minute, dwie na wolnych obrotach - problemow brak.

                                                Moze mi to ktos wyjasnic? Czy ktos z podobnymi problemami zauwazyl tez to zjawisko?

                                                Pozdrawiam!

                                                Komentarz

                                                • S-I-E-L-A-S
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 3

                                                  #49
                                                  w mojej Octavii 1.9 występuje podobny problem na zimno pali idealnie a ciepły trzeba trochę pokręcić zrobię próbę z akumulatorem bo ma już dwa lata a samochód nie dawno kupiłem bardzo fajne samochód jest przerobiony przez firmę mtm motor-tuning-mayer delikatnie obniżona i podkręcony silnik

                                                  [ Dodano: Nie 11 Maj, 08 11:26 ]
                                                  :lol: Koleś od tego przepływomierz dobry jest !! dać mu nobla mam samochód po przebiegu 198tys/km raz wymieniany był przepływomierz a samochód jest chipie nie bierze oleju ma idealną kompresje ale ma problem z zapalaniem na ciepłym silniku tak jak reszta sądzę , że najlepiej będzie zacząć od rozrusznika i chyba tak zrobię pozdrawiam
                                                  Octavia mtm

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez S-I-E-L-A-S
                                                    bardzo fajne samochód jest przerobiony przez firmę mtm motor-tuning-mayer
                                                    MTM Germany czy byly Polski przedstawiciel MTM-a obecnie Ecusoft??

                                                    Dawka trzeba dygnac i bedzie palic bez problemu
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...